11 Haziran 2015 Perşembe

TAVADA KEK


Kek yapmak istiyorum ama fırınla uğraşmak istemiyorum diyenler buyursunlar efendim...
Tavada çorba pişirir gibi kek yapalım. 

Malzemeler;
  • 3 yumurta
  • 1 bardak şeker
  • 1 bardak sıvı yağ
  • 1,5 bardak süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 kaşık kakao
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 2 bardak, yumurtaların büyüklüğüne göre artırabilirsiniz)
Malzemelerden anlaşılacağı üzere bildiğimiz gün keki..
Ama aynı malzemelerle çok afilli bir tatlı ortaya çıkıyor. Gelelim yapılışına;

Klasik olduğu üzere yumurta ve şekerimizi iyice çırpıyoruz. Sonrasında sıvı yağ, süt ve kakao ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz ve bu karışımdan bir kase ayırıyoruz. 
Un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek karışıma ekliyoruz ve kek harcımız hazır.

Şimdi tavamızı bir güzel tereyağı ile yağlayıp unluyoruz ve hamurumuzu tavaya alıyoruz. 

Buraya kadar her şey çok normal gidiyor değil mi tava dışında :)

Şimdi ocağımızı en kısık ateşte açıyoruz, üzerine 4 kat olacak şekilde alüminyum folyo seriyoruz ve tavamızın kapağını da kapatıp ocağa alıyoruz. Şimdi unutun kekinizi ocakta gidin başka işlerinizi halledin. Zira yaklaşık bir saatte kekimiz hazır hale geliyor. 

Kekimizin pişip pişmediğini yine milli yöntemimiz kürdan ile test ediyoruz. Pişen keki soğumaya bırakıyoruz.

Şimdi ayırdığımız bir kase sosun içerisine 1 bardak süt ekliyoruz ve pişiriyoruz .

Soğuyan kekimizi servis tabağına ters çeviriyoruz ve kürdanla delikler açtıktan sonra sosumuzu üzerine döküyoruz.

Ben çilek ve fındık kullandım süslemek için sizler de dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Servis önerisi de paylaşayım efendim sizlerle :) 

Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder