9 Şubat 2015 Pazartesi

ELMALI TURTA



Merhabalar,

Müteşebbis ruhunu hiç kaybetmeyen kuzenim bir mekan açtı kendi tatlarını başkaları ile buluşturmak için.



Tabi bir "hayırlı olsun"a gitmeden olmaz, giderken de eli boş gitmek olmaz dedim.

Elimde elmalı turtam düştüm yollara...

Tadı çok beğenildi, görseline diyecek laf zaten yok dediler:)

Evet biraz şımarmış olabilirim:) tamam topluyorum kendimi ve tarifimi sizlerle de paylaşmak istiyorum.


Bu güzelliği yapmak ve sevdiklerinizle paylaşmak için hadi herkes mutfağa... Tarifimiz şöyle;

Hamuru için;
  • 125 gr tereyağı (yumuşamış olacak eritmiyoruz)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 100 gr pudra şekeri
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un

İç harcı:

  • 5 elma
  • 6 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • Ceviz veya fındık

İç malzemeyi hazırlamakla işe başlıyoruz çünkü biz hamuru hazırlayana kadar harcımızın soğuması gerekiyor.

Elmaları soyup rendeliyoruz üzerine şekeri ilave edip pişiriyoruz. Suyunu çekmeye başlayınca ceviz veya fındığı ekliyoruz. İyice suyunu çekince elmalarımıza tarçını da ilave edip sevenleri kavuşturuyoruz.
Bir iki karıştırıp geniş bir tabağa alıp soğumaya bırakıyoruz.

Şimdi hamuru hazırlıyoruz.   Tereyağı,  sıvıyağı,  pudra şekeri ve yoğurdu karıştırma kabına alıyoruz.  Vanilya ve kabartma tozu ile birlikte yavaş yavaş un ilave ediyoruz. Ele yapışmayacak bir kıvama geldiğinde hamurumuz tamamdır. Fazla un ilave edersek  arzu edilen kıvamda bir turtamız olmayabilir !!!

Bir daha yaptığımda ölçerek yaparım ve aşağı yukarı ne kadar un ilave ettiğimi yazarım sizlere, o zamana kadar el yordamıyla ayarlıyoruz kıvamları:)

Hamurumuzu ikiye ayırıyoruz ve bir parçasını turtamızı pişireceğimiz tepsinin, borcamın  yahut kalıbın içine döşüyoruz. Bunun üzerine soğumuş olan elmalı harcımızı yayıyoruz.

Ayırmış olduğumuz hamurla isterseniz şeritler yapıp klasik kafes yapabilirsiniz, isterseniz şekilli kalıplarla kesip cicili bicili bir turta yaparsınız, isterseniz de hamuru biraz dolapta bekletip rendeleyeyip üzerini süslersiniz.Tamamen size kalmış.

Ben aşağıdaki resimde gördüğünüz üzere fiyonk kalıp kullanarak ve hamuru rendeleyerek üzerini süsledim.


Özgürsünüz döktürün bakalım neler çıkacak ortaya...
Lafa daldım son aşama olarak pişireceğiz tabi. 170 derece önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Dakika söyleyemiyorum fırından fırına değişir.Ama herkes fırını tanır güveniyorum size. Pişmiş hali aşağıda efenim ve bu kıvam tamamdır:) 


Olmazsa olmazımız pudra şekerimizi de üzerine eledik mi bitti de gitti:)


Afiyet olsun umarım denersiniz.

HÜLYA


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder