21 Şubat 2015 Cumartesi

ROYAL ICING DENEMELERİ


Uzun zamandır yapmayı planladığım ancak hep ertelediğim bir atraksiyonu bugün itibariyle gerçekleştirmiş olmanın haklı gururuyla gelsin royal icing tarifi...


Kurabiye süslemek için şeker hamurundan daha kolay ve şık bir yöntem bence. Yapımı çok basit, sadece çırpıyoruz. Malzemesi de çok basit,
  • 1 Yumurta akı,
  • 1 çay kaşığı limon suyu
  • 2 su bardağı kadar pudra şekeri 


Hepsi bu:)) 

Tüm malzemeyi çırpma kabına koyuyoruz ve başlıyoruz çırpmaya, pudra şekerinin önce yarısını  ilave edin ve kıvamına göre eklemeye devam edin.



Limon suyunu ihmal etmeyin çünkü çiğ yumurta kullanıyoruz ve olası bakterilerin önüne geçmemiz lazım bu yolla.


Kıvamı çok akışkan da olmayacak çok sertte. 
Panik yok çünkü kıvamı çok sert olursa su eklememiz, istenilenden akışkan olursa da pudra şekeri eklemeniz mümkün.

Şimdi royal icing'i renklendirelim. Evdeki sarı hariç tüm gıda boyalarının tarihi geçmiş olduğundan  sadece sarı ve beyaz renk elde  edebildim malesef :(




Çabuk kuruduğu için mutlaka kullanmadığınızda üzerini streç filmle hava almayacak şekilde kapatın!!!

Sonrasında da bir sıkma torbasına koyuyoruz ve ince bir uçla kurabiyelerimizi süslemeye başlıyoruz. Tabi benim o kadar ince uçlarım olmadığından kendimce farklı methodlar deneyerek  yaptım bir şeyler...

Ayrıca bir deneme  aktivitesi olduğu için kurabiye de pişirmedim bisküvinin üzerine yaptım süslemeleri. Kurabiye tarifini paylaşmıştık önceden buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz tarifine...


Sonuç olarak, şiddetle tavsiye edilir. İnce uç tedarik edince daha profesyonel bir çalışma ortaya çıkarmanın hiç de zor olmayacağını düşünüyorum.

Sanırım kısa bir süre sonra tekrar yapacağım Sueda'nın  doğum günü için.. O zaman ben eksiklerimi tamamlayayım:)))

Sizlerde deneyebilirsiniz gönül rahatlığıyla diyor ve iyi günler diliyorum.

HÜLYA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder