15 Haziran 2015 Pazartesi

TAVADA SU BÖREĞİ




Evet sesinizi duyuyorum.. Yine mi tava, fırını mı bozuldu acaba diyor gibisiziniz:)

Hayır fırında sıkıntı yok da çok pratik olduğundan özellikle pazar sabahları kahvaltı için mükemmel ve kolay bir lezzet.


Malzemeler;
  • 3 adet yufka (Yufkaları marketlerden almayın yalnız çok kalınlar ve istediğimiz gibi bir lezzet ve görüntüye bizi ulaştıramıyorlar maalesef:(  Bu sebepten pazardan ya da varsa yufkacınız ordan alın derim ben)
  • 2 yumurta
  • 3-4 kaşık yoğurt
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • Tuz
İçi için: Ben peynirli maydonozlu bir iç hazırladım bu sefer. Kıymalı, patatesli, ıspanaklı... anlayacağınız  istediğiniz harç ile hazırlayabilirsiniz.

Yapılışı;
  • Öncelikle yufkaların arasına süreceğimiz karışımı yumurta, yoğurt, sıvı yağ, kabartma tozu ve tuzu çırparak hazırlıyoruz.
  • Meşhur tavamızı alıyoruz ve yağlıyoruz.
  • Yufkanın bir tanesini dışına taşacak şekilde tavamıza seriyoruz ki katları sermeyi bitirdikten sonra kenarda kalanları üzerine kapatacağız.
  • İkinci yufkayı ikiye bölüyoruz ve her bir yarım yufka bir kat olacak şekilde ve her katına harç dökerek yufkaları seriyoruz.
  • Şimdi iç harcımızı seriyoruz.
  • Son yufkamızı da ikiye bölüyoruz ve ikinci yufkamız gibi arasına karışımdan sürerek işlemimizi tamamlıyoruz.
  • Son olarak tavanın kenarına taşırarak serdiğimiz ilk yufkayı da üzerine kapatıyoruz.
  • Şimdi ocağın üzerine alıyoruz tavamızı ve altı kızarana kızarana kadar pişiriyoruz. Ben bu sırada gerçek su böreğinde olduğu gibi çevire çevire pişirdim. Her yeri aynı şekilde kızarsın diye.
  • Böreğimizin altı kızarınca ters çeviriyoruz ve aynı şekilde kızartıyoruz ve böreğimiz hazır.
  • Bu arada böreği biraz dinlendirdikten sonra dilimleyin ki hamurlaşmasın:) 
Afiyet olsun:)

1 yorum:

  1. ellerinize sağlık ...bir değişik versiyonunu bende kurutulmuş ev yufkasından yapıyorum takibe aldım sizi bende beklerim http://ayselmelike.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil