19 Mart 2015 Perşembe

LOR DOLMASI



Yine yöresel bir lezzet ile karşı karşıyayız. Erzurum'un meşhur "Lor Dolması"
Çok uzun zamandır denemek istediğim bir lezzet idi ve sonunda muradıma erdim. Acemi şansımı dersiniz ne dersiniz bilmem ama çok lezzetli oldu.
Rahatlıkla deneyebilirsiniz.

Malzemeler;
  • 2 bağ pazı
  • Bir yemek tabağı dolusu kısırlık bulgur 
  • Bir yemek tabağı dolusu lor peyniri (Bu arada ben Muratbey'in lor peynirini kullandım.)
  • 75 gr kaymak (Yörsan kullandım.)
  • Tuz
  • Tereyağı
  • Sarımsaklı yoğurt
  • Kırmızı pul biber
Yapılışı;
  1. İlk olarak pazı yapraklarımızı kaynayan suyun içine atalım ve bir iki dakika rengi dönünce sudan alarak soğuk su tutup süzülmeye bırakalım.
  2. Kısırlık bulgurumuza, kısırda yaptığımız gibi, sıcak su ekleyelim ve ağzını kapatalım bu esnada biraz tuz da eklerseniz güzel olur.
  3. Bulgurlar şişince içerisine loru, kaymağı ekleyelim ve yoğuralım. Eğer kıvamı yumuşak değilse azar azar sıcak su ilave ederek kıvamını ayarlayalım. 
  4. Dolmamızın içini de hazırlayınca sarma aşamasına geçiyoruz. Ben pazı yapraklarını önce boyuna ikiye,  bu parçaları da enine ikiye ayırarak bir yapraktan 4 dolma sarmış oldum. Böylelikle dolmaların etrafında yaprak yoğunluğu da olmamış oldu.
  5. Fırın tepsisini tereyağıyla iyice yağladıktan sonra dolmalarımızı tepsiye diziyoruz fırına vermeden önce dolmaların üzerine de tereyağ parçaları atıyoruz ve 230-250 derecelik fırında yapraklar kızarıncaya kadar pişiriyoruz. 
  6. Fırından çıkarınca servis tabağına alıp, üzerine sarımsaklı yoğurt gezdiriyoruz. Son olarak da tereyağında kırmızı biber yakıp üzerine döküyoruz.
     
Afiyet olsun...

HÜLYA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder